Listing 1 - 10 of 59 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Documentation and information --- Bibliotheekwezen --- Bibliothèques --- Périodiques --- Tijdschriften --- #ANTIL0412 --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- Periodicals
Choose an application
#C9206 --- #A9206A --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- 691 Informatiebeleid --- Information retrieval --- Documentation and information --- Computer. Automation
Choose an application
Documentatie --- Documentation --- Informatica --- Informatique --- Périodiques --- Tijdschriften --- Periodicals --- Association belge de documentation --- Closed periodicals --- #A0010A --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- Périodiques
Choose an application
Research --- Interviewing. --- Questioning --- Counseling --- Focus groups --- Interviews --- Social case work --- Methodology. --- Interviewing --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- #A0306A --- Methodology
Choose an application
Implementing and maintaining effective technology services is a perennial challenge for libraries; for small to medium sized libraries, it can be overwhelming. Often without a technology expert, and with limited resources, they must address customers' growing appetite for electronic information amid constant technological changes. Not a techie? Not a problem. A librarian and technical expert join forces in this thorough and easy-to-understand primer. Expansive and practical, it offers detailed how-tos, nine reproducible forms, and inspiring stories from libraries that have demystified the tech
Small libraries --- Libraries --- Documentation --- Public institutions --- Librarians --- Automation --- Planning. --- Information technology --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- Automation&delete& --- Planning --- Information technology&delete&
Choose an application
INLEIDING - 1. Wat is een standaard of norm? - 2. Standaarden voor geautomatiseerde systemen - 3. Standaarden voor gegevensuitwisseling - 4. Standaarden voor metadata - 5. Citatie-formaten - 6. Standaarden voor informatiebeveiliging - 7. Enkele specifieke standaardorganisaties - ISO 27001: DE STANDAARD VOOR INFORMATIEBEVEILIGING - 1. Inleiding - 2. Het beveiligen van informatie - 3. De ISO 27000X-familie - 4. Information Security Management System (ISMS) - 5. Valkuilen - 6. Kosten van implementatie - 7. Case: voor en na - 8. Conclusie - OSLO - INFORMATIE OP ZOEK NAAR BELEID - 1. Inleiding - 2. Waar zit de broodnodige informatie nu? - 3. Is het dan allemaal kommer en kwel? - 4. Hoe de babylonische spraakverwarring ontwarren? - 5. Over semantiek en semantische interoperabiliteit - 6. OSLO: de datastandaard voor lokale besturen in Vlaanderen - 7. Europese context - 8. Wat zit er onder de motorkap? - 9. OSLO in de praktijk - 10. Samenvatting - BESTANDSFORMATEN EN DIGITALE DUURZAAMHEID - 1. Digitale duurzaamheid - 2. Bestandsformaten en codes - 3. Digitale duurzaamheid en bestandsformaten - 4. Volstaan duurzame bestandsformaten om een digitale duurzaamheid te verzekeren?
informatiemanagment --- Informatiestandaarden. --- Information systems --- informatie --- management --- C6 --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- information --- Informatie --- Informatiebeheer --- Informatiesystemen --- Standaardisering --- Automatisering --- Gegevensverwerking --- Dataverwerking --- Citeren --- Beveiliging --- Database systemen --- Informatiesysteem --- Standaardisatie --- Database systeem
Choose an application
OVER PROJECTPLANNEN EN METHODOLOGIEEN - 1. Inleiding - 2. Fasering van projecten - 3. Ontwikkelingsmethodieken - VAN STRATEGIE TOT UITVOERING: PORTFOLIO-, PROGRAMMA-, EN PROJECTBEHEER - 1. Inleiding - 2. Begrippen - 3. Portfoliomanagement: tussen strategie, veranderinitiatieven en de dagelijkse werking (Management of Portfolios - MolP) - 5. Projectmanagement: nieuwe of geoptimaliseerde capaciteiten binnen de organisatie (PRojects IN a Controlled Environment - PRINCE2) - 6. Bestaande methodologieën - MAKE OR BUY IN EEN IT-OMGEVING - 1. Inleiding - 2. Definitie - 3. Probleemstelling voor organisaties met een IT-afdeling - 4. Pragmatische aanpak - 5. Probleemstelling voor organisaties zonder IT-afdeling - 6. Conclusie: make or buy? - 7. Beslissingstabel - OUTSOURCED IT-SERVICE MANAGEMENT - 1. Introductie - 2. Outsourcing is niet nieuw - 3. Outsourcing is big business - 4. Welke IT-competenties worden uitbesteed? - 5. Service Management en ITIL - 6. De servicecatalogus - 7. Partnerschap - 8. Afspraken maken - 9. Conclusie - RISICOBEHEER BIJ INFORMATIESYSTEMEN - 1. Inleiding - 2. Waarom risicobeheer? - 3. Waaruit bestaat risicobeheer? - 4. Besluit
informatiemanagment --- Informatiesystemen. --- Information systems --- management --- informatie --- C6 --- information --- Informatie --- Informatiebeheer --- Informatiesystemen --- Informatietechnologie --- Projectmanagement --- Veranderingsmanagement --- Database systemen --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- Informatiesysteem --- IT --- Database systeem
Listing 1 - 10 of 59 | << page >> |
Sort by
|